Tot i l’actual línia programàtica del MuVIM, centrada en la història dels mitjans de comunicació i la imatge gràfica, el centre encara conserva el nom del projecte que el va fer nàixer com a Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat, és a dir, com a lloc consagrat al coneixement i la reflexió col·lectiva entorn del procés històric que ens ha conformat en societat moderna guiada fonamentalment per la raó crítica. De fet, la interessant exposició permanent que s’hi pot visitar, anomenada L’aventura del pensament, gira precisament al voltant de les aportacions culturals i filosòfiques que van donar peu al moviment il·lustrat, desitjós d’aportar les llums de la raó a la humanitat.
Es pensen que el govern i la cosa pública són vedats particulars als quals només poden tindre accés els que són de la seua corda, com en èpoques pretèrites
Aquella voluntat de racionalització social va continuar i el camí que ens ha dut fins on ara estem no ha estat gens fàcil, sinó que ha costat segles i segles d’intolerància, guerres, tortures, exilis i imposicions de tot tipus. Tanmateix, la lluita contínua per la justícia social i la pròpia experiència de les atrocitats viscudes han ajudat a conformar un sistema de valors comuns en què els conceptes de llibertat, igualtat o tolerància són bàsics. Si hem construït societats democràtiques, amb un esperit de respecte pels altres, no ha estat debades, sinó per a facilitar la convivència de tots plegats, regir el nostre futur de manera raonada i evitar les terribles confrontacions que s’han repetit al llarg de la història.
Però pareix que hi ha polítics que se n’han oblidat. O que no coneixen el rerefons de la qüestió. Es pensen que el govern i la cosa pública són vedats particulars als quals només poden tindre accés els que són de la seua corda, com en èpoques pretèrites. Sense importar la raó ni les raons, veuen normal i lògic censurar una mostra fotogràfica pel simple fet que constata una part de la realitat que els molesta i no els agrada. Una brutal paradoxa en el que havia de ser un dels principals centres difusors de les idees il·lustrades. Esperem que enguany no els pegue per censurar les exposicions de l’Any Martorellsi arriben a llegir el següent paràgraf del Tirant lo Blanc: “Una ciutat qui és nomenada València... vendrà per temps en gran decaïment per la molta maldat qui en los habitadors d’aquella serà... lo fill no fiarà del pare, ni lo pare del fill, ni lo germà del germà”.
Voro - 08-03-10 - 15:34h. Doncs el director del museu almenys ha tingut les llums i la dignitat de dimitir. Això és el que hauria de fer tothom amb una mica de vergonya que depenga d'una institució cultural del PP.
El partit, ara batejat a com a sobiranista i progressista, anuncia que es presentarà a les Eleccions Catalanes "per a defendre els interessos valencians". De moment, asseguren tindre llistes completades per a tres de les quatre circumscripcions catalanes.
Mientras el grupo Unidad Editorial (Unedisa) disfruta gratis del IVAM, su diario El Mundo dedica una página entera a Consuelo Císcar en su edición nacional. Casualmente la firma la hija de la mano derecha de Pedro J. Ramírez, a su vez, becaria en el museo valenciano.
Els popularistes balears veten els seus militants amb problemes amb la Justíca per anar en les llistes. Pons dóna suport a la mesura però no l’exigirà al PP valencià.